Start: 12.15 (vi börjar med en enklare lunch, själva seminariet inleds 13.00)
Slut: 17.00 (Vi avslutar med mingel fram till kl 18.00)
Plats: Folksams hörsal, Bohusgatan 14, Stockholm
Workshopen är kostnadsfri. Till deltagare från föreningar utanför Stockholm utgår ett stöd till resan på maximalt 500 kr mot insänd reseräkning. OBS: Delar av programmet genomförs på engelska.
Anmälan
Senast 31 augusti via e-post till pierre@fencing.se. Antalet deltagare är begränsat.
Övernattning
Kan ordnas till en kostnad av 1.100 kr/natt vid omgående anmälan (senast 24 augusti).
Program
Konferencier: Lotta Olsson
Lunch | |
Inledning | Otto Drakenberg och Giorgio Scarso |
Svensk Fäktnings sponsorstrategi | Angelika Gyllenhoff |
Spaning: Trender i sponsorarbetet i Sverige och internationellt | Lotta Olsson |
Sponsor and Media Activities on Club and Federation Level in Italian Fencing | Alessandro Noto |
Fika | |
forts Sponsor and Media Activities on Club and Federation Level in Italian Fencing | Alessandro Noto |
Webbsändningar som lockar nya fäktare och ger intäktsmöjligheter | Tobias Thalbäck |
Ny strategi för sociala medier och PR i Svenska Fäktförbundet | Kalle Dixelius |
Summering och nästa steg | Angelika Gyllenhoff och Lotta Olsson |
Mingel | |
Medverkande
Otto Drakenberg: Ordförande i Svenska Fäktförbundet
Giorgio Scarso: Ordförande i Italienska Fäktförbundet
Lotta Olsson: Driver företaget Sporty Business. Har tidigare arbetat med kommersiella samarbeten för Sveriges Olympiska Kommitté, läs mer på www.sportybusiness.se
Angelika Gyllenhoff: Sponsoransvarig och styrelseledamot i Svenska Fäktförbundet, tillika ordförande i Djurgårdens IF Fäktning
Alessandro Noto: Ansvarig för sociala media och kommersiella samarbeten i Italienska Fäktförbundet, lärare och föreläsare
Tobias Thalbäck: CEO för SolidSport, läs mer på www.solidsport.se
Kalle Dixelius: Ansvarig för sociala medier och PR på Svenska Fäktförbundet.